Error message

Deprecated function: The each() function is deprecated. This message will be suppressed on further calls in menu_set_active_trail() (line 2404 of /var/www/vhost/gucioland.pl/includes/menu.inc).

Opracowanie pomieszczenia budowlanego - deskrypcja.

Książka obiektu budowlanego jest zbiorem dokumentów użytkowania oraz zdarzeń zachodzących w momencie użytkowania obiektu budowlanego. Książka obiektu budowlanego to zeszyt - zazwyczaj gotowy - przygotowany zgodnie z wzorem zawartym w załączniku do rozporządzenia, o formacie A4, ze stosownymi rubrykami do tworzenia wymaganego rodzaju wpisów, w którym odnotowuje się kolejne zdarzenia i czynności zw. z użytkowaniem obiektu. Do tak prowadzonego zeszytu dołącza się, jako zintegrowaną część - stosowne dokumenty: protokoły, projekty, opinie oraz inne dokumenty, potwierdzające konieczność dokonania danej czynności jak i późniejsze jej dokonanie, sposób jak i zakres.
Książka obiektu budowlanego ma byćprowadzona oraz przechowywana przez zarządcę obiektu, przez cały okres istnienia obiektu budowlanego.
rysunek techniczny pewnego nieznanego obiektu
Author: Damir Kovacec
Source: http://www.flickr.com
Z obowiązku założenia książki obiektu budowlanego wyłączona jest jednak pewna grupa obiektów, m.in.: domki jednorodzinne, zabudowa zagrodowa czy letniskowa itd.

Jeżeli takiego rodzaju tematyka jest dla Ciebie ważna, to śmiało zerknij na serwis (http://docieplenia-sklep.pl/119-listwy-do-boniowania-bella-plast), który na pewno również przypadnie Ci do gustu!

Dla różnych obiektów budowlanych zamiast książki obiektu budowlanego mogą być prowadzone inne rodzaje ksiąg ich użytkowania, na przykład książka obiektu mostowego, dziennik objazdu dróg itd. Zakładane oraz prowadzone są zgodnie z odrębnymi przepisami (na przykład na podstawie ustawy o drogach publicznych). Założenie książki obiektu budowlanego winno nastąpić wraz z chwilą rozpoczęcia użytkowania danego obiektu (). Dla każdego obiektu winno się założyć odrębny zeszyt, np.

Zaintrygował Cię ten tekst? Jeżeli tak, to koniecznie sprawdź tu inne tego typu materiały - one też są wartościowe.

jeżeli na jednej nieruchomości zbudowano 3 budynki mieszkalne stanowiące następnie jedną wspólnotę mieszkaniową, powinny zostać założone trzy odrębne zeszyty - po jednej dla każdego obiektu.

Do założonego zeszytu obiektu budowlanego dołącza się dokumenty dotyczące budowy, winna być przekazana właścicielowi albo zarządcy po skończeniu budowy.



Wpisy w książce obiektu budowlanego dokonywać może tylko i wyłącznie osoba upoważniona do tego przez właściciela tudzież zarządcę. Zmiana osoby upoważnionej do dokonywania wpisów powinna być także odnotowana w tym samym zeszycie.



W chwili obecnej jakichkolwiek wymagań lub uprawnień wobec ludzi dokonujących wpisów. Prowadzona książka obiektu budowlanego, wraz ze wszystkimi załączonymi dokumentami, winna być nieustannie dostępna u właściciela tudzież zarządcy. Kontrolę prowadzenia i prawidłowości mogą kontrolować organy nadzoru budowlanego (zobacz tutaj). Książka obiektu budowlanego jest więc kontynuacją dla dziennika budowy i poprzednikiem dla ewentualnego dziennika rozbiórki. Dokumenty te w całości ukazują cały okres istnienia obiektu.